Voor nieuwe ouders

Fijn dat u interesse heeft in de Meridiaan. Hier vindt u informatie over de aanmelding en hoe u een rondleiding en gesprek kunt krijgen bij ons op school. Wij heten u alvast van harte welkom!

Wanneer is het tijd om op zoek te gaan naar een school voor uw kind?
Het is wenselijk als u bij basisscholen gaat informeren wanneer uw kind 3 jaar wordt. Wij vinden het prettig als uw zoon of dochter ruim van tevoren is aangemeld, zodat er rekening kan worden gehouden met de prognoses. U moet dan denken aan minimaal een half jaar voor de vierde verjaardag van uw zoon of dochter.

Het zoeken van een school
Het zoeken van een school voor uw zoon of dochter, is belangrijk en niet gemakkelijk! U wilt een school waar u en uw kind(eren) zich prettig voelen, veel leren, in een omgeving die veilig en uitdagend is. U maakt tenslotte een keus voor de komende acht jaar. Wellicht is het handig als de school in de buurt is. I

Hoe maakt u de juiste keus?
De schoolgids geeft veel informatie over de keuzes die we gemaakt hebben en hoe het onderwijs is vormgegeven. Om een goed beeld te krijgen wat een school te bieden heeft, kunt u het beste de sfeer komen proeven door een kijkje te komen nemen. U kunt dan zelf het gebouw van binnen bekijken, zien en horen hoe de kinderen en leerkrachten aan het werk zijn, omgaan met elkaar, buiten spelen en samenwerken.
U kunt daarna beslissen of u uw kind graag naar de Meridiaan ziet gaan als hij of zij 4 jaar wordt.

Contact
Rondleidingen worden verzorgd door de directeur of de intern begeleider van de onderbouw . U kunt de school bellen , 0172-425445, of mailen voor een afspraak. Vermeld in de mail de naam van uw kind, de geboortedatum en uw telefoonnummer zodat wij contact met u op kunnen nemen.
mailadres: directie.meri@morgenwijzer.nl

Zit uw kind al op de basisschool en zoekt u een andere basisschool? Dan is het beter om even te bellen voor een afspraak. We kunnen dan bespreken waar u naar op zoek bent, kijken of de Meridiaan kan bieden wat uw kind nodig heeft en of dit passend is binnen onze huidige groepen. Wij nemen altijd contact op met de huidige basisschool van uw kind om informatie te verkrijgen over de ontwikkeling van uw kind daar en nemen deze informatie mee in onze afweging of uw kind te plaatsen is op de Meridiaan.

U kunt hier een aanmeldformulier downloaden en naar ons toe sturen. Na ontvangst zullen wij contact met u opnemen om de aanmeldprocedure met u door te lopen.

Aanmeldformulier Morgenwijzer Meridiaan.docx

LET OP: Extra informatie schooljaar 2023-2024
september '23
In de huidige groep 8 hebben wij geen plaats meer voor nieuwe leerlingen vanwege de grootte van de groep. update maart '24:
Onze groepen 1/2 zitten vol. Er zullen tot de zomervakantie geen nieuwe leerlingen meer aangenomen worden die dit schooljaar nog geplaatst zouden moeten worden in de kleutergroepen.

In de groepen 3 en 4 zullen dit schooljaar geen nieuwe leerlingen meer worden aangenomen vanwege de grootte van de groepen op de dag dat ze gecombineerd les krijgen.

Informatie nieuwe ouders